1 1 1 1 1

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

مطلبی بارگزاری نشده است

 

این مطلب را برای دوستان خود بفرستید

1 1 1 1 1

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

مطلبی بارگزاری نشده است

 

این مطلب را برای دوستان خود بفرستید

1 1 1 1 1

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

جلسه شصت و دوم: امامت ۲۷

اثبات ولایت امیر المومنین (۸)

واقعه عزل ابوبکر در اعلام آیات سوره برائت صراحت بر عدم صلاحیت ابوبکر دارد. کسی که برای ابلاغ یک سوره صلاحیتش تایید نشده چگونه صلاحیت تفسیر قرآن را دارد و چگونه صلاحیت دارد بر امت اسلام حکومت کند. در صورتی که برای ابلاغ یک سوره هم صلاحیت او توسط خداوند تایید نشده است.

این مطلب را برای دوستان خود بفرستید

1 1 1 1 1

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

جلسه شصت و یکم: امامت ۲۶

اثبات ولایت امیر المومنین(ع) ۷

بنابر آیات سوره مبارکه طه و حدیث منزلت متوجه می شویم، امر هارون و موسی شراکت بوده یعنی ولایت شریک در رسالت است. وقتی پیامبر می‌فرماید منزلت تو به من مانند منزلت هارون به موسی است یعنی رسالت من به پشتوانة ولایت تو است که محکم می‌شود.

این مطلب را برای دوستان خود بفرستید

عقاید امامیه

اولین جلسه از سلسله درس گفتارهای عقاید امامیه

در باب فضیلت و ضرورت برگزاری جلسات هفتگی، شواهدی از قرآن و روایات می‌توان یافت که بر اساس آن این نتیجه به دست می‌آید که برقراری این جلسات، عمل به دستور خداوند و ائمه معصومین (ع) است.مرحوم قاضی(ره) فرمودند: در مستحبات عزاداری و زیارت سیدالشهداء مسامحه ننمایید و روضه هفتگی ولو دو یا یک نفره باشد، اسباب گشایش امور است.

دومین جلسه از سلسله درس گفتارهای عقاید امامیه

عقیده از ریشه (ع ق د) یعنی گره زدن محکم و سخت شدن. لذا عقیده آن چیزی است که در وجود شما با جان و دلتان گره خورده است و سفت و سخت در وجود شما شده است و با علم متفاوت است. این معنی عقیده از جهت لغوی است. یعنی یک چیز را می‌دانیم ولی به آن عقیده نداریم پس علم با عقیده دو چیز متفاوت است. امکان دارد علمی به عقیده تبدیل بشود  و امکان دارد نشود…

سومین جلسه سلسله در س گفتار عقاید امامیه/// علم اسلامی چیست؟

در جلسه پیش سئوالی مطرح شد مبنی بر اینکه در آیات و روایات تأکید بر علم شده است حال منظور از این علم چیست؟ آیا اگر علم حوزوی و فقه و دین را فرا بگیریم عبادت است و طبق فرمایش حضرات معصومین(ع) است یا یادگیری هر علمی دستور دین است؟