1 1 1 1 1

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

پیامبر(ص) می فرمایند: ««أنا أشرف البشر» و قوله: «أنا سیّد ولد آدم» و کذا قوله:آدم و من دونه تحت لوائی یوم القیامة / من شریفترین بشر هستم (انبیاء هم جز بشر هستند) ، من سرور و آقای همه فرزندان آدم هستم ، آدم و هر کس که بعد از او آدم روز قیامت تحت لوا و پرچم من است.»…

این مطلب را برای دوستان خود بفرستید

1 1 1 1 1

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

شأن تشکیل حکومت اسلامی که ما در شیعه و سنی اعتقاد داریم هم مثل بقیة شئون پیامبر(غیر از دریافت وحی ) به امام منتقل می‌شود لذا تمام فِرق اسلامی معتقدند که باید امامی باشد و آن امام این شئون را به عهده بگیرد. یعنی حکومت تشکیل دهد، از مرزها پاسداری کند، حدود اسلام را رعایت کند، بلاد کفر را نابود کند، بلاد اسلام را حفظ کند و …

این مطلب را برای دوستان خود بفرستید

1 1 1 1 1

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

دکتر سروش در شبهه اش می گوید: پیامبر اسلام، خاتم النبیین است اما شیعیان، مقام و منزلتی که به ائمه خودشان بخشیده اند، تقریباً مقام و منزلتی است که پیامبر دارد و این نکته ای است که نمی توان به سهولت از آن گذشت، یعنی مفهوم خاتمیت در تشیع، مفهوم رقیق شده و سستی است. زیرا امامان شیعه، حق تشریع دارند حال آنکه این حق انحصاراً حق پیامبر است.

این مطلب را برای دوستان خود بفرستید

1 1 1 1 1

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

… پس متوجه می شویم این شبهات اگر چه گاهی با الفاظ ثقیل بیان می شود اما در واقع هیچ بنیان و اساس خاصی ندارد. وقتی سخنان روشنفکران در مسائل دینی را عمیقاً مورد مطالعه قرار می دهیم متوجه می شویم که بسیار سطح پایین و عوامانه است و فقط نوع بیان متفاوت است.

 

این مطلب را برای دوستان خود بفرستید

عقاید امامیه

اولین جلسه از سلسله درس گفتارهای عقاید امامیه

در باب فضیلت و ضرورت برگزاری جلسات هفتگی، شواهدی از قرآن و روایات می‌توان یافت که بر اساس آن این نتیجه به دست می‌آید که برقراری این جلسات، عمل به دستور خداوند و ائمه معصومین (ع) است.مرحوم قاضی(ره) فرمودند: در مستحبات عزاداری و زیارت سیدالشهداء مسامحه ننمایید و روضه هفتگی ولو دو یا یک نفره باشد، اسباب گشایش امور است.

دومین جلسه از سلسله درس گفتارهای عقاید امامیه

عقیده از ریشه (ع ق د) یعنی گره زدن محکم و سخت شدن. لذا عقیده آن چیزی است که در وجود شما با جان و دلتان گره خورده است و سفت و سخت در وجود شما شده است و با علم متفاوت است. این معنی عقیده از جهت لغوی است. یعنی یک چیز را می‌دانیم ولی به آن عقیده نداریم پس علم با عقیده دو چیز متفاوت است. امکان دارد علمی به عقیده تبدیل بشود  و امکان دارد نشود…

سومین جلسه سلسله در س گفتار عقاید امامیه/// علم اسلامی چیست؟

در جلسه پیش سئوالی مطرح شد مبنی بر اینکه در آیات و روایات تأکید بر علم شده است حال منظور از این علم چیست؟ آیا اگر علم حوزوی و فقه و دین را فرا بگیریم عبادت است و طبق فرمایش حضرات معصومین(ع) است یا یادگیری هر علمی دستور دین است؟